Klotter. Foto: Håkan Kjellgren

Insändare ger förklaringen till enorma klottersiffror

En insändare ger en oväntad förklaring till den kraftiga uppgången av klotteranmälningar i Skarpnäck.

  • Publicerad 15:49, 5 feb 2018

Det här är en debattartikel/insändare på StockholmDirekt. De åsikter och synpunkter som framförs är författarens. Vill du skriva en debattartikel – klicka här!

"I artikeln ”Ilska efter klotterboom i södra Stockholm” publicerad på StockholmDirekt den 25 januari reagerar Jessika Sjönell (L) på att klotteranmälningarna i Skarpnäck ökat med 173 procent.

Under 2017 har jag, boende i Hammarbyhöjden, promenerat i ur och skur genom stadsdelen och letat efter klotter, fotodokumenterat skadegörelsen för att sedan anmäla via stadens Tyck-till app. Vartenda elskåp, lyktstolpe, bänk och skylt med klotter har sanerats. Sammanlagt är mitt bidrag MINST 950 anmälningar (2,6 per dag) om klotter i Skarpnäck.

LADDA NER VÅR APP Iphone eller Android

Upplever jag som insatt någon ökning av klottret? Nej, klottret som förekommit i Skarpnäck har oftast funnits på platsen flera år och under 2017 har det äntligen fått sin välbehövliga rengöring. Jag är mycket övertygad att anmälningarna under 2018 kommer minska dramatiskt.

Tack vare ökningen av klotteranmälningar i Skarpnäcks stadsdelsområde har området blivit renast i Stockholms stad vill jag påstå.

Jag vill ge en stor eloge till personalen på trafikkontoret och klottersanerarna för att de tagit ansvar och sanerat. Stockholms stad påstår att de har brist på resurser, varsågod här har ni en medborgare som ställer upp och anmäler på sin egen fritid, helt utan ersättning."

LADDA NER VÅR APP Iphone eller Android

Om kommentarer på denna sajt

Hej! Vad tycker du om det du just läst? Bidra gärna med tankar och synpunkter men tänk på att det bästa sättet att hitta läsare är att hålla sig kort och koncis, med en god ton. Glöm inte att dela alla artiklar du kommenterat – för ännu mer debatt! Här kan du läsa mer om vilka regler som gäller i våra kommentarsfält.

Comments powered by Disqus.