DIF starkare än AIK

Djurgården hamnar i topp, före konkurrenten AIK, när tidningen Sport & Affärer rankar Sveriges starkaste varumärken.

När drygt tusen personer i åldrarna 18 - 89 år fick svara på vilka tre klubbar de ansåg hade Sveriges starkaste varumärke vann Djurgården med 17 procent av rösterna. Konkurrenten AIK hamnade på andra plats och fick 16, 7 procent av rösterna. På tredje plats hamnade IFK Göteborg med 15, 7 procent av rösterna. 
Undersökningen gjordes av Demoskop.

Om kommentarer på denna sajt

Hej! Vad tycker du om det du just läst? Bidra gärna med tankar och synpunkter men tänk på att det bästa sättet att hitta läsare är att hålla sig kort och koncis, med en god ton. Glöm inte att dela alla artiklar du kommenterat – för ännu mer debatt! Här kan du läsa mer om vilka regler som gäller i våra kommentarsfält.

Comments powered by Disqus.