Vad är det som gör att det inte fungerar? Dålig upphandling eller värdelös leverantör?, undrar en missnöjd resenär Foto: Karoline Montero Araya

INSÄNDARE: Varför fungerar inte era hissar och rulltrappor, SL?

Vad är det som gör att det inte fungerar? Dålig upphandling eller värdelös leverantör, underar insändarskribenten.

  • Publicerad 20:00, 15 okt 2019

Det här är en debattartikel/insändare på StockholmDirekt. De åsikter och synpunkter som framförs är författarens. Vill du skriva en debattartikel – klicka här!

Läser att SL planerar att höja priset på SL-kortet. Då förväntar vi oss fungerande hissar och rulltrappor! En rulltrappa av tre, vid uppgång Vanadisvägen, från mellanplan till biljetthall vid pendeltåg Stockholm Odenplan, har nu varit avstängd i typ en månad. ”Underhållsarbete” står det.

Relativt nya rulltrappor borde ju inte behöva underhållas under så lång tid, kan man tycka. Vad är det som gör att det inte fungerar? Dålig upphandling eller värdelös leverantör?

Hälsningar från en missnöjd resenär