KRÖNIKA: Från en nödlösning till en ny fortsättning

  • Publicerad 01:15, 19 okt 2019

Det här är en krönika på StockholmDirekt. De åsikter och synpunkter som framförs är författarens.

Jag och kollegan Jonas fortsätter tills vidare att leverera angelägna och roliga nyheter och reportage åt er Mälaröbor.

Tyckte ni att förra veckans tidning såg konstig ut? Inte alls lokal som den brukar? Ja, den blev faktiskt inte som den skulle, vilket har upprört en och annan av er läsare.

Så här är det. MälaröDirekts tidigare ägare har av olika anledningar tvingats avbryta verksamheten, vilket nu har landat i en plötslig och oväntad konkurs.

Trist, men så är det.

MälaröDirekt kommer dock att leva vidare, men i annan regi. Framtiden för oss på redaktionen är oviss, men en framtid blir det.

Förra veckans tidning hamnade i kläm mitt i denna storm. För att undvika juridiska snedsteg kastades de lokala artiklarna, reportagen och notiserna ut för säkerhets skull.

Allt för att rädda tidningen, faktiskt. Och de ersattes i stället med material från de närliggande systerredaktionerna.

En nödlösning helt enkelt. Vi hoppas att det inte behöver hända igen.

Vi här på lokalredaktionen, jag och kollegan Jonas, fortsätter tills vidare att leverera angelägna och roliga nyheter och reportage åt er Mälaröbor från vårt tidningshus i Träkvista.

Och Direktpress är tydliga med sin vilja och ambition: MälaröDirekt ska drivas vidare.

Sedan får vi se vad det leder till för spännande saker i framtiden.

Veckans känsla:

Njutig. Trots allt ni kan läsa om i krönikan här intill, tänker jag mest på att jag har världens gulligaste nyföding hemma.

HERTZ: Influencers – ett kryphål för att sälja grej med tjej

Krönika Redaktören om nya säljknep Har influencers blivit sätt för företag att kränga saker med hjälp av bilder på lättklädda tjejer? Redaktör Evelina Hertz om sin senaste spaning.fredag 31/1 13:48

Sport

    Senaste numret

    Gilla oss på Facebook

    Stockholm Direkt