Coop vädjar till kunderna: Kom och hämta era paket

Hämta era paket hos ombuden så fort ni bara kan. Det vädjar Coop i Stenhamra till kunderna inför jul. Butikens utrymmen är fulla.

  • Publicerad 23:05, 12 dec 2018

”PAKET-PANIK!” Så inleddes nyligen ett Facebook-inlägg från Coop i Stenhamra, med anledning av att butikens hyllor och lager är överfulla. ”Ni MÅSTE omedelbart hämta era paket annars måste vi tacka nej till leveranser”, skriver butiken.

Inför julklappsruschen, inte minst inför black friday nyligen, har både Postnord och många postombud runt om i landet vädjat till kunderna att hämta sina paket så fort som möjligt.

Hos Coop i Stenhamra har det de senaste veckorna blivit svårt att hantera alla paket. Och än är inte julhelgen här.

– Vi har för mycket, det har blivit katastrof hos oss. Vissa dagar har vi tvingats säga åt DHL och Schenker att de inte får komma hit med paket. Hela vår postsektion och halva lagret är fullt, säger butikschefen Joakim Nordqvist.

– Det här är också en servicetjänst vi gör, ingenting vi gör pengar på.

Om beställda paket inte kan levereras till ett ombud måste de i stället lämnas tillbaka till terminalen eller hos något annat ombud som har plats.

Enligt Joakim Nordqvist har paketbeställningarna ökat kraftigt i år.

– Det är mycket mer än det brukar vara. Bara efter black friday var det säkert dubbelt så mycket som tidigare.

Är kunderna för dåliga på att hämta sina paket i tid?

– Nej, de flesta är ändå relativt snabba. Jag skulle gissa att ungefär 80 procent är väldigt snabba och om resterande 20 procent var lite snabbare skulle det ju gå bättre, säger Joakim Nordqvist.

Senaste numret

Gilla oss på Facebook

Stockholm Direkt