DirektPress-koncernen köper Mitt i

Bålsta/Upplands-BroDirekt blir starkare efter en historisk medieaffär. – Om vi kan bygga upp det här på ett smart och lönsamt sätt får vi mer resurser till att satsa på bättre lokaljournalistik, och det kommer gynna alla, säger Patrik Vincent, vice VD på Direktpress.

  • Publicerad 09:07, 3 jul 2020

Bålsta/Upplands-Bro Direkt är en av de många lokaltidningar som Direktpress ger ut. Nu har Direktpress moderbolag Ge-Te Media AB köpt konkurrenten i Stockholms län, Mitt i.

– Syftet är att säkra lokaljournalistiken i hela Stockholm, värna den lokala demokratin, och fortsatt kunna göra lokala kvalitativa gratistidningar varje vecka, säger Patrik Vincent, som avses bli VD i det nya bolaget.

DirektPress och Mitti har under många år varit konkurrenter. På många sätt har detta gynnat verksamheten, men det har också varit tufft ekonomiskt för båda.

Coronakrisen avgörande

Coronakrisen har fått båda tidningshusen att inse att två måste bli en.

– En ny mediekoncern kommer nu ta sin form och det kommer självklart att medföra förändringar, säger Patrik Vincent.

I Upplands-Bro finns i dag både Bålsta/Upplands-BroDirekt och Mitt i Upplands-Bro.

Vad kommer ni att ge ut i Upplands-Bro?

– Jag kan inte säga exakt vad än. Vi kommer titta på vilka styrkor som finns i företagen och bygga ett gemensamt, starkt mediebolag.

Blåljus: Rattfylleri och narkotikabrott

De senaste dagarna har varit lugna i Håbo. Enstaka drogbrott och en eventuell rattfylla är det enda som noterats sedan i lördags.tisdag 4/8 9:35

Bålsta/Upplands-BroDirekt starkare i höst

Bålsta/Upplands-BroDirekt blir starkare efter en historisk medieaffär. – Om vi kan bygga upp det här på ett smart och lönsamt sätt får vi mer resurser till att satsa på bättre lokaljournalistik, och...fredag 3/7 9:32

Sport

    Senaste numret

    Bålstabladet
    Stockholm Direkt